26 February 2012

Cinta oh Cinta


Annyeong!

Hai korang..Hari ni saye dah siapkan semua assignment2 yang perlu disiapkan.Dan hari ini saye tersangat lah rajin nak update blog ni sebabnye saye bosan bosan bosan sangat..hah tu lah korang taknak layan saye kan3??
Hmm sedey tau tak..huhu :( 


Saye sedih lagi..semua kerna CINTA..Aiyoo..byk btul masalah cinta ni..hadoyai..Aku igt aku tabah untuk menghadapi semue ni..Beriye tulis entry "jangan menangis kerana cinta"..
Tapi3!aku jugak yang menangis kerna cinta..Huhu..

Lately ni, die layan aku tak macam dulu..Sedeh woo!! Mase tu aku ajak jumpe kejap jee..Sbb aku habis kelas awal,and kebetulan die tgh waktu rehat..So,aku singgah la 7e sekejap..Kelas die dgn 7e tu tak jaoh mane pon..bape meter je!!Tapi die ckp die tak larat nak jumpe aku..boleh trime ke alasan tu??Sedangkan aku kelas kitchen 6jam berdiri sepanjang kelas..dengan safety shoes nye lagi..sakit2 badan n kaki kebas2..Boleh je laratkan diri jumpe die..
Dekat je kot!!Okey fine!Aku merajuk aku blik kampung tak bgtau sape2 pon..

Dengan harapan die pujuk aku..Tapi die tak faham pon yang aku nak die pujuk aku..Malah die still teguhkan alasan die yang tak berape nak msuk akal tu..Katenye Bz sgt..Kot ye pun bz,xkan mengalahkan PM kot..PM pon ade spent time untuk rakyatnye kan..Then kalo bz pon,xkan waktu rehat tu tak boleh nak jumpe jap..padahal dah dekat sangat dah..Aku trunkan ego aku and btau die yang aku rindu die sgt..Balik2 die marah aku..Ape ke halnye?Cakap rindu pun kene marah ek?Lagi lah aku sedey..hadui!!Penat tau sedh ni..

Then balik kl semula dengan harapan baru die akan ajak aku keluar..Tak jugak..Beberape hari lepas tu bru die ajak..Tu pun p makan je..Then blik.Die ckp die busy sesangat..Okey aku try phm yang die busy..Tapi3!!!xkan hujung minggu pun BUSY jugak kan?Aku ingat hujung minggu ni nak keluar dengan die..Tapi sampai hati die biarkan aku sorang2 terkontang kanting je kat sini.Dgn tak msg,kol tak angkat.Ape die buat sebenanye!!

Ape masalah awak hah!!Tolonglah jgn buat saye mcm ni..Saye malu tau tulis entry pasal you ni..Saye taknak org tau yang awak lukekan hati saye..Tapi saye tak dapat nak tanggung sorang2..Atlease saye dpt relese tension bile dah luahkan..Kenapa awak berubah?Sakit kepala saye fikir..Awak tau ke yang saye sedih?awak tau ke yang saye tunggu awak?awak tau ke yang saye rindu awak?Mesti tak kan?Kalau awak tau semue tu,awak xbuat saye mcm ni..Saye tak pernah layan awak mcm ni..Sebusy mane pun saye,saye curi gak mase untuk awak..kalau tak,awak merajuk..tapi bile turn saye mcm ni,awak biarkan je..sampai hati awak kan..

Thankz a lot kat mak yang kuatkan semangat aku..Mak cakap "Sabar dan tabahkan hati,jangan sedih2"
Mak pun cakap tak kan lah busy sangat..Hmm mak thankz for understanding your daugther..Jatuh air mate aku bile mak cakap mcm tu..Mak lah satu2nye yang memahami hati dan perasaan anak-anaknye..Mak lah terbaik..Sayang mak tak terkire!!

Seriusly..Awak,saye sedih sangat..Sampai saye rase saye ni bukan lagi org yang awak sayang.Maafkan saye tulis entry ni..Bukan niat saye nak malukan awak..Tapi saya sunyi..Saya betul-betul rindukan awak..Dulu bile saye sedih awak bagi saye lirik ni "apa pun yang terjadi,ku kan slalu ada untukmu,janganlah kau bersedih,coz everything gonna be okey"..Tapi sekarang awak takde dgn saye..dan takde ape yang okey.. 

And maafkan saye ea korang sebab meluahkan perassan kat sini panjang lebar..Akhirnye saye juge menangis kerana cinta dan saye minta korang doakan saye tak lupe pada-NYA sewaktu kesusahan dan sewaktu diuji..

Kadang-kadang ALLAH patahkan semangat kita untuk selamatkan jiwa kita
DIA kecewakan hati kita untuk jadikan kita lebih sempurna
DIA kirimkan kesakitan supaya kita jadi lebih tabah
DIA berikan kegagalan supaya kita jadi lebih rendah diri
DIA turunkan penyakit supaya kita lebih menghargai diri
DAN
ALLAH ambil segala yang kita sayang supaya kita lebih menghargai orang lain
yang lebih menghargai,menyayangi,mengasihi dan mengambil berat tentang kita..
ALLAH sentiasa ada bersama kita samada susah mahupun senang..


No comments:

Post a Comment