25 June 2013

Al-kisah Rumah sewa



Segala kekusutan yang melanda kepala aku selama 2,3 minggu ni, akhirnya berakhir juga.
Itu sebab, aku dah dapat rumah sewa..Alhamdulillah..Terima kasih kepada Allah kerana memberi aku rezeki terhadap rumah tu..Amin..

Selama 3minggu aku bertungkus lumus mencari rumah..Korang igt senang ke nak cari rumah area kolumpoq ni??

Gile susah okey!!Gemok aku cakap,selagi aku tak dapat rumah,selagi tu aku xsenyum..haha..Seriusly tension saangat bile xdapat rumah..Bukan ape,sebab aku mmg nak cari rumah tu dalam waktu yg singkat sebab aku takot nanti hotel call suh masuk keje awal bulan 7 nanti..

Rumah dekat area KL ni memang mahal gile! and macam pisang goreng panas..Cepat je org nak..
Akhirnya aku dapat jugak rumah sewa dekat wangsa maju..

Actually,aku dah view beberapa rumah,ade yang okey,tapi kawasan pulak gelap gelita,takot aku..Then rumah ke2 yang aku view besar tapi pintu2 sume mcm kene gigit tikus dan sangat mahal ok deposit die..sampai 3k lebih dkt 4k.Dasyat gile! Then rumah ke3 yang aku view,ok cuma kipas n flush tandas rosak. Owner kate,panggil orang btulkan,nanti tolak drpda sewa.

Then aku memang dah conform nak amek rumah yg ke 3 ni..sebabnya btul2 depan Jusco,sebelah balai polis,dekat gile dengan LRT n bus. Sbb kawasan ni mmg HOT!! So aku decide nak bagi deposit terus kt owner rumah tu..

Aku kol owner tu, bagitahu die yang aku mmg berminat lah nak sewa umah tu n nak bagi deposit.So aku pun mintak lah number account die sbb die bz sgt xdpt nk jumpe,so aku igt nak bank in je..Last2 die kate nanti die kol balik..

So tunggu punye tunggu..die xkol pun..Semalam pagi2 aku dah excited kemas barang yang nak bawak ke rumah baru..Then aku baru teringat nak kol owner dan die angkat!! Hati gembira sangat sbb dah dapat rumah..YAHOO!!

TETAPI...JENG..JENG..JENG..

Ayat pertama yang owner tu cakap "Sorry ah, lumah sudah ada olang sewa punya, tadi malam dia kasi deposit sama saya"

Peh!!Segala senyuman dan gelak tawa riang aku hilang serta merta..


Terus tinggal barang yang tengah kemas tadi,on the spot bukak lappy search rumah sewa kat mudah.my

Macam biasa,iklan2 rumah sewa semua mahal dan jauh.

Kebetulan,ada satu iklan ni baru saje di post.Apa lagi,aku pun terus call tanya semua info pasal rumah tu,then trus compom amek umah tu tanpa view pun!! Aku komfom pun sbb rumah ni same tempat dengan rumah yang aku melepas tadi tu, dan harga sewa bulanan pun sama..

So time tu jugak transfer deposit walaupun aku ada kat johor..Semua setel,surat perjanjian pun setel ok!!So tinggal nak amek kunci je jumaat ni dan aku boleh duduk situ..
Penat gile bercerita..Hati dah lega xpayah pening2 nak cari rumah lagi..Boleh senyum lebar mcm ni..


Thanks to Gemok sbb sudi melyan kerenah aku yang xsudah2 mencari rumah..Thankz jugak kat mak sbb susah payah keluarkan duit untuk anak2..LOVE YOU MAK!

Hari jumaat ni aku pindah rumah baru yeay!!
Nasihat aku kepada sesiapa yang nak mencari rumah sewa area kl ni, kena cari awal2 sebelum nak pindah.Then mmg kena letak bajet tinggi sbb rumah sewa mmg mahal sekarang ni..Then kalo dah pegi tgok rumah tu ok,terus comfom sbb rumah kt KL ni serius mcm pisang goreng,ramai orang nak dan cepat sangat disewa!!

Salam & Adios!!

No comments:

Post a Comment