10 September 2012

Check out > check in > open house


and Good Morning!
Hari ni aku nak story mory sikit pasal ape yg aku buat Sabtu & Ahad lepas..Saje je nak bagi korang  buang mase bace entry aku ni hah..
Okey aku nak crite drp mule lah..Macam yg korang tau entry aku yg lepas2 ade cakap pasal kene keluar hostel..hah ni lah nk habaq..Aku balik KL hari jumaat peteng..Kira-kira dalam pukul 5 aku sampai..Sampai je aku,bf aku,yana & bf yana meneruskan usaha kami pergi cari rumah sampai lah ke malam akhirnya jumpa dan malam tu jugak kami tengok rumah tu..After tengok rumah tu,kitorang booking terus sebab besoknye nak pindah terus..
Malam tu aku balik hostel,kemas2 barang yang begitu banyaknye sampai pukul 2 pagi.Huh penat sangat! Ni hah barang-barang yang aku dah kemas..Banyak kan?


Huhu..Besoknya masa untuk aku ucapkan SELAMAT TINGGAL kepada hostel yang dah 2tahun setengah aku duduk situ sebab aku nak CHECK OUT dah..

Pagi-pagi lagi kitorang dah angkut barang CHECK IN ke rumah baru..Ya Allah..penat gila..sampai maghrib pindah barang sebabnya jalan jem,dah makan masa..After maghrib tu,aku terus pergi rumah bf aku (hafiz) sebab nak tolong mak die masak untuk open house hari ahad..

muke pnt


Lepas mandi & solat,aku terus ke dapur tengok2 apa yang patut aku tolong..Memang banyak gila bende yang kene tolong..Kitorang masak sampai la pukul 2pagi..Masyallah sungguh penat badan ni sampai tak boleh nak tido lena..Malam tu masak rendang ayam,rebus ikan tongkol,gulai ikan tongkol.Besoknya pulak,mak die kata buat nasi dagang,pulut kuning,acar timun,dadih & macam lagi..

Aku pun tak sedar bila masa aku tido, tup tup die kejut aku "sayang bangun2 rumah terbakar!" aku pun melompat pergi tengok dapur..Habis periuk rentung,dapur rentung,rendang ayam penuh dengan air yg disimbah tu..Haiyoo..Alhamdulillah takda sape2 yang cedera..
Lepas tu bersihkan semua dan sambung masak lagi sampai lah pukul 2ptg..Pukul 3 orang mula datang & time tu jugaklah aku diserang selsema yang sangat dasyat.Tunduk je meleleh hingus..Pumpampumpam dah pukul 8 dan akak sepupu hafiz ajak aku balik..Di lah yang hantar aku balik sampai kt rumah..
Dua hari ni hari yang paling penat..Aku tak cukup rehat..Tapi aku ada dengan orang yang aku sayang..Walaupun penat,aku happy sebab macam pengalaman aku dapat. Ceh penutup nak macam karangan SPM plak an..huhu

No comments:

Post a Comment