02 September 2012

Dugaan dtg lagi



Ya Allah dugaan ape yang kau berikan Ya Allah...Kau berikanlah aku kekuatan dan ketabahan untuk menempuhnya Ya Allah..

Baru ja balik KL dapat tahu pasal "notis keluar hostel".Notis tu peringatan 1 plak tuh..Notis tu kate,semua diploma kecuali tidak tertera keluar pada sem 8. Diploma yang tertulis pade notis tu kene keluar pade sem 6 dan 7. 

Aku xpaham..Kerana ketidakfahaman aku terhadap notis tu,aku pun pergi jumpe EN.HELMI (pengurusan hostel) untuk tanyekan ape yang sebenarnye notis tu nak..Tak boleh bla nak jumpe die pon kene amek nombor.Ingat ape,pejabat pos ke..Hadoyai..

Bile dah face to face aku pun tanye lah dengan penuh kesungguhan dan penuh ketidakfahamannye..Maka EN.HELMI berkata :
"awak course ape?sem brape dah?"
Aku pun menjawab : 
" Saya course diploma culinary art,sem 7 nak naik sem 8"
EN HELMI: "Awak xphm lagi ke?Awak tersenarai dalam "semua diploma kecuali tertera pada notis keluar pade sem 8.So lepas awak habis sem 8 baru awak keluar" dengan nada yang agak kurang sopan..

Okeyy..sudah lega la dengar tak payah keluar hostel..Manenye tak serabut kepale otak aku ni..Kalau kene keluar,mane nak merempat?Kene plak cari rumah sewa..Kat KL ni bukan senang nak cri rumah sewa murah2..

Beberape hari kemudian,kawan2 aku cakap budak2 culinary same sem aku kene keluar plak..Aku dah pening.Aku pergi jumpa warden pulak..Die kate kenape aku tanye die..Dah tu nak tanye sape??Masalah sungguh! Last2 kwan2 aku ckp isi ja borang keluar hostel untuk mengelakkan di charges RM400 yang aku pun tak tahu ape yg di chargenye..Isnin ni akan naik name siape yang akan keluar..Aku pulak antare student yang dok tunggu kene keluar ke tak..Kalau kene keluar,aku tak kene charges RM400 tu..Kalau kene keluar,aku dok jelah hostel..

Tapi warden kate budak kulinari yang tersenarai untuk keluar dpd hostel lebih kurang 200 org..Sekarang ni aku dok cari rumah sewa area setapak,wangsa maju,genting kelang.Tensionnye!!Dalam mase yg same,tgh final exam..Nak kene keluar hostel selewat lewatnye 3 hb 9 ni..Mane lah sempat nak cari rumah sewa..

Kebetulan kawan aku ade dapat BILIK sewa..Dekat je dgn hostel..Aku pun pergi lah tengok keadaan bilik tu..Hmm mmg bersih,ade kelengkapan semua,TAPI..bilik tu kecik dan nak dimuatkan 4 org..Aku tak berape minat sbb mahal tp tak selesa..

Aku asek fikir je sedangkan org lain relax je..Hmm..Mungkin aku jadi tension sgt sbb die banyak menambah masalah aku..Lately ni asek nak gadoh je!!
haih!!

Kepada awak: Awak tolong lah faham saye tengah banyak masalah ni,tolong lah jangan nak cari gadoh dengan saye.tolonglah jangan pikir yang awak ja betol..Saye sgt tertekan sekarang..Dalam situasi sekarang ni awak kena phm yang saye tgh serabut pikir mcm2..Pasal kasut tu,hal kecik je awak!!saye kaye nanti saye beli lah utk awak oke!!

Ya Allah semoga name aku tak naik hari isnin nanti...Aaamin..


No comments:

Post a Comment