12 September 2012

Hasrat menjadi wira xtercapai!



Macam biase nak story kat korang.Hasrat aku nak jadi seorang wira terpaksa dibatalkan..Korang nak tau x aku nak jadi wira ape?Haa..nak tau le tuh..hehe..Cer tengok ni sat..


Yesz!Aku nak derma darah...Bak kate kawan aku "daripade ko bazirkan darah ko,baik ko derma kat org yang memerlukan" Sebenarnye aku tak phm bile pulak aku bazirkan darah aku..Huhu

Aku tak pernah pun terfikir nak derma darah..Dulu aku teman Hafiz derma darah..Die ajak aku derma sekali,tapi aku takot..hehe..Jarum besar tuuu..Sampailah semalam die ajak aku teman die lagi untuk derma darah..Aku pun mcm teringin jugak nak jadi wira mcm Hafiz..hee..

Mule2 die bawak aku check darah jenis ape..Sebelum tu kene isi borang dulu n jawab beberape soalan,macam exam tu..jawapannye ye /tidak je..Ni bagi yang first time nak daftar jadi penderma..Then barulah die amek darah & check darah korang..korang nak tau mcm mane rupenye diorg check jenis darah kite?ha mcm ni ha.

Semua jenis darah ade kat sini..Haritu barulah aku tau darah aku jenis darah O..
Lepas tu,aku dapat buku ni..


Excited gile aku nak derma darah..Then lepas dah dapat buku ni & borang,ade pulak sesi kaunseling..Dengan gembiranya aku masuk bilik tu..Ni perbualan singkat antara aku dengan nurse tu..

Nurse: Nama cik ape ye?
aku: Nurul Ain
Nurse:Bagi IC
aku:Nah
Nurse:Awak selsema ye?
Aku: ha,haah..tapi tu semalam lah,,sekarang dah okay.
Nurse: Dekat borang ni awak dah cakap awak selsema.So awak ade ambil ubat?
Aku: Ade,panadol je 2 biji pukul 10mlm td
Nurse:Oh kalau mcm tu,awak tak boleh derma darah sebab awak ade ambil ubat..besok awak boleh datang balik.Sorry.:)
Aku: -_-

Dengan muke kecewa pergi ngadu kat Hafiz and tunjuk buku ni kat die..
nampak x die tulis batal.hmm

"Awak,saye tak boleh derma darah..Sebab saye amek ubat mlm td.." :( 
Xpelah,awak teman saye ea..
ok

Balik tanpa menjadi wira..huhu..sedih..Cayalah awak b,awak dah jadi wira kali yg ke3.Saye?sekali pun belum..Nanti awak bawak saye lagi ye..Sayang awak..




No comments:

Post a Comment