17 September 2012

During & after KLMUMasterchef-


Haluu..Entry sebelum ni aku ade cakap kan yg aku terpilih untuk top 12 daripada 24 peserta KLMU Masterchef..
Harini nak habaq sat suasana semase competition tu..Hee..First time aku join competition macam ni..Sebelum ni aku tak pernah nak join pun sebab takut nak bersaing dengan org yg hebat2..Tapi bile dah join seronok lah pulak kan..
Top 12 dikehendaki menyediakan 2 plate untuk canape dan 2 plate untuk entree..Nak tengok hasil canape & entree aku?Simple aje..
beef & prawn canape

chicken roulade entree

Serius buruk gile entree aku..Gamba2 lain korang boleh tengok kat sini..http://www.facebook.com/media/set/?set=a.460624170626868.100550.100000378678680&type=3
 Dipersilakan lah tengok kalau sudi..
Ni die muke2 top 12..
Mane aku?cari cepat..haha

Tahniah korang sebab layak ke top 12!!Hebat tu!!

Now tiba masanye result yang layak ke top 6.Seriusly aku tak nak dah teruskan..ceh macam le dapat kan.

And the result is....
Tadaaaa...
Aku layak!!! haha..
Tak sangka betul..Aku dah malas nak bersaing lagi..Tapi disebabkan di"basuh" oleh kawan aku,aku kuatkan semangat untuk cabar diri aku sendiri..

Stage seterusnya untuk top6 adalah black box!Ha..semua tak tahu ape yg bakal kami masak besoknya..

Bila dah dapat tahu barang2 black box tu, ni lah reaksi kami..

masing2 tenung brg2 tu


Nak tahu kami dapat ape?Dalam tray tu ada kambing,jagung,nenas,longan,bak choy,beetroot,brown sugar,bijan,sos ikan.

Kalau korang,ape yang korang akan masak dengan brg2 tu?Haha..jenuh aku memikirkan ape nak buat dengan kambing tu..Akhirnya,ni lah hasil aku yang tak seberape..
pan seared lamb rack with rosemarry sauce

And the dessert yang aku terpikir nak buat 
cuak tu sume tengok!


2org yang terpilih daripada 6 tu Karmila(no1) dan Arif Maula(no2) akan mewakili KLMU untuk Nestle competition tahun depan..Good Luck!

TAHNIAH!!
Aku??
no5 daripada 24 peserta

Top 5..

Gambar selebihnye boleh tengok kat sini  http://www.facebook.com/media/set/?set=a.460624170626868.100550.100000378678680&type=3








No comments:

Post a Comment