18 January 2012

Ape yang perlu ade dalam handbag anda?

Assalamualaikum...sejak dulu lg kita mesti nak bawak beg pergi mane2..tak kesahlah beg tu besar,kecik,buruk cntik..ke x?berlainan pulak dgn org yg mmg suka keluar berlenggang..yg tak suke bwak beg..bg diorang lecehlah bwak beg2 bagai..dekat je kot..huhu..era skrg ni pelbagai fesyen yang aku tengok..daripada tudung,baju,kasut sampailah ke beg tangan..

Macam aku sendiri,aku suke mengikut fesyen semase..maklumlah semuenye nak try..begitu jugak ngn korang btul x??tp persoalannye sekarang ni,ramai yang bwak beg besar gedabak..tp aku pon tak tau ape yg die bwak sebenarnye..sebab ape aku ckp mcm ni?sebab...rmai yg bwak handbag,mintak aku tisu,cermin,payung dan mcm2 lg..dah terkena lah aku ckp.ngeh3..

Ha..entry kali ni aku nak mengesyorkan kat anda2 semua ape yg perlu anda bawe di dalam handbag anda yg cantek2,comel2,voke2,mahal2 tu ye..kalau handbag tu dah cantek,mahal,xkan lah brg2 kt bwah ni pon tak boleh nak beli dan bawak kan??btul x syg2 ku??

1)Tisu muka-untuk mengelap muka anda bile berpeluh..ataupon bile anda naik bas,seat basah..anda boleh lah lap seat tu..tak pyah le nak berdiri je..lagi, supaye sng kalo anda tibe2 terHasyum!!(bersin) pastu keluar hingus..kan sng anda nak lap..tak payah nak tye2 org "excuse me,u ada tisu tak?"..hmm
2)Payung-untuk masa hujan mahupun panas..bile dah hujan perjalanan kite takdelah terbatas sebab adenye payung untuk kita berteduh.huhu..bak kate pepatah..sediakan payung sebelum hujan..
3)Make up-bile kte keluar,muke nmpak cun melecun je..sbb ape??sebab..kita pakai make up sebelum keluar kan??bile lepas jalan2 muke dah minyak2,dan bile kite solat,make up td perlulah kite basuh..then,xkan kite nak keluar balik dgn muke yg mcm tak bermaya..tu kalo aku lah..bg yg muke mmg cntek tu,xpe kot xmake up..heheh..we must look good infront others..pakai sendiri punye ok..sian kat kawan anda..die beli tau..so anda pun beli lah ye..
4)Beg duit-supaye duit2 anda tidak berterabur di dalam handbeg..aku heran betul org yg lambak je duit die dlm handbag..pelik btul aku..tak ke payah nak cari duit??
dan yg terpenting skali,dlm beg duit,mestilah ade ni
5)Handphone-tolong lah bawak hp anda ye syg..sebab..ape2 emergency ke,boleh trus call or msg..dan pastikan hp anda sentiase dalam keadaan BERkredit..xperlulah anda meraih simpati dgn org sebelah "kak,nak pinjam hp jap boleh?kredit sye habislah..ade emergency kes ni"..aduyai..Lg 1,silelah phm hp anda memerlukan batery yg cukup ye..tolong cas hp anda..
6)Gula2-anda boleh mengunyah gula2 anda apabila mengantok tggu bas dan dalam kelas.tapi anda kena pastikan yang anda tidak membuang sampah merata2.:)

7)Panadol-memudahkan anda sekiranya anda pening kepala dan berasa tidak sedap badan..
8)Perfume-anda mesti nak sentiase wangi2 kan..bile dah wangi,mesti rase segar..so,ape kate anda bawak perfume anda tu..tak kirelah mahal ataupon murah..janji anda wangi..jgn bawak beg mahal dan cntek je,tp bau ketiak..

9)Pen-ni mmg penting...aku tak tau nak bg contoh apa..tp bawaklah sebatang pen dan ia amat berfungsi untuk anda satu hari nanti..percayalah..
10)Earphone-sangat bergune bile anda sangat bosan menunggu dgn lama seperti menunggu buah hati anda ataupun menunggu ketibaan bas anda..tak payah lah pasang lagu kuat-kuat sampai org marah..ok..

Thats all..

No comments:

Post a Comment